Integratie onderwijs en onderzoek binnen SURD

Integratie onderwijs en onderzoek binnen SURD

Wij zijn een lectoraat binnen Zuyd Hogeschool. En dat betekent dat het onderzoek dat wij doen, ten goede moet komen aan het onderwijs. En hoe we dat doen? Dat ga ik je hier uitleggen!

Afgelopen maandag organiseerde John Van Oorschot een workshop en werkbezoek naar het project SUPERLOCAL – Super Circular Estate voor het team van academie Built Environment Zuyd. SUPERLOCAL is een circulair bouwproject dat behoorde tot het projectenportfolio circulair bouwen van SURD. Daar hebben we docenten meegenomen in:

🏙 Wat circulair bouwen binnen dit project inhield
🏭 Wat de uitkomsten waren van verschillende onderzoeken die uitgevoerd zijn
🌏 Dat experimenteren en innoveren ontzettend belangrijk is om onze studenten klaar te maken voor toekomstige maatschappelijke transities

Om dit alles te integreren werd ook input opgehaald over hoe circulair bouwen al in het curriculum wordt geïntegreerd, en hoe dit geoptimaliseerd kan worden.

Op deze praktische manier maken we dus direct de verbinding tussen projecten, onderzoek, onderwijs en de studenten. Als een vers afgestudeerde young professional namelijk vertelt dat die een goede functie bij een groot bedrijf heeft afgeslagen om meer duurzaam of circulair bezig te zijn, dan hebben we de spijker op zijn kop geslagen.

Meer weten?
Neem contact met ons op.